Bestel voor €30,- en gratis bezorgd bij €75,-S | SMa t/m vrij voor 10:30 uur besteld, morgen in huisS | S(085) 1301 760S

10 tips voor een gezonde leefstijl voor Senioren

10 tips voor een gezonde leefstijlVoor een gezonde leefstijl is het belangrijk dat u zich gaat houden aan een aantal regels. Wat dan belangrijk is, is gezond eten en voldoende beweging!

Door de combinatie van deze twee regels te hanteren gaat ook uw geestelijke gesteldheid positief vooruit.

Als u gezond bent voelt u zich namelijk ook beter! Daarom geven wij u een aantal tips voor een gezonde leefstijl die u makkelijk kan toepassen.

Gezonde leefstijl voor senioren

 

Tip 1: Wandelen

Om goed in beweging te blijven kunt u gaan wandelen.gezonde leefstijl Door alleen al iedere dag een half uur te wandelen blijft u in beweging en draagt u bij aan uw conditie.

Ook als u minder goed te been bent maar nog wel kunt lopen is lichte beweging een goed idee.

Kunt u helemaal niet meer lopen of staan? Dan kan ook een rondje met de triple stoel of rolstoel voldoende zijn voor uw dagelijkse beweging.

Tip 2: Zwemmen

Voor de meeste mensen is zwemmen helemaal geen straf, maar toch super goed voor de conditie. Als u gaat zwemmen bent u namelijk constant in beweging.

Als u moeite heeft met zwemmen of dit niet kan zijn er ook groepen waar u zich voor kunt aanmelden om onder begeleiding te gaan zwemmen.

Zwemmen is leuk ontspannend en actief tegelijk!

Tip 3: Fitness

Wilt u wat actiever bewegen? Dan kunt u er voor kiezen om naar de sportschool te gaan. Hier kunt u verschillende dingen doen zoals hardlopen of wandelen. Maar ook kunt u hier gebruik maken van de diverse trainingsapparaten om uw spieren te versterken.

Tip 4: Sociale interactie

Ook hoe u in het leven staat draagt bij aan uw gezonde leefstijl. Gaat u wel eens voor sociale interactie? Zoekt u uw buurman of buurvrouw wel eens op? Bent u vaak alleen of vaak samen.

Het is belangrijk dat u niet alleen door het leven gaat. U voelt zich veel beter als u mensen om u heen hebt met wie u kan praten en samen de tijd doorbrengen .

Wilt u graag een gezonde leefstijl? Denk dan ook vooral aan uw sociale leven.

Tip 5: Blijf nieuwe dingen proberen en doen

Nieuwe dingen die u leuk vindt en nog nooit gedaan hebt geven u een goed gevoel. Stop daarom nooit met het proberen van nieuwe dingen maar ga af en toe iets doen wat u nog nooit gedaan hebt.

Ga eens mee met een groep op excursie, een stedentrip, of een sportgroep. Zo leert u ook nieuwe mensen kennen en blijven uw dagen actief.

Vooral als u ouder bent en vaak alleen bent kan deze tip u helpen. Zo hoeft u niet meer alleen te zijn en kunt u lekker op pad en nieuwe mensen leren kennen.

Tip 6: Gezonde voedinggezonde leefstijl

Gezonde voeding is natuurlijk belangrijk voor iedereen.  Voor ouderen is het nog veel belangrijker omdat na mate de leeftijd vordert ook de gezondheid veranderd.

Voedingsstoffen worden anders opgenomen. Sommige voedingsstoffen heeft u op oudere leeftijd meer nodig dan andere.

Door te weten welke dat zijn kunt u beter voor uw gezondheid zorgen. Als u zorgt dat u gezond blijft eten kunt u de kans op ziekten als hart en vaatziekten verkleinen en blijft u langer gezond.

Bij boodschappenboer hebben we ook een categorie bewuste voeding. Wie weet ziet u daar lekkere producten tussen!

Naar de producten

 

Tip 7: Minder alcohol

Wilt u een gezonde leeftijd dan kunt u beter rekening houden met alcohol gebruik. Alcohol is slecht voor uw gezondheid .

Drinkt u nu regelmatig een glaasje alcohol? Probeer dit dan te minderen of zelfs helemaal te stoppen.

Tip 8: Niet Roken

Roken is ook slecht voor uw gezondheid en vergroot de kans op hart en vaatziekten en kanker. Door te stoppen met roken verbetert u uw gezondheid al snel.

Tip 9: Minder snoepen

Natuurlijk zijn snoepjes en kleine snacks lekker, maar toch zijn ze vaak ongezond! Als u graag wilt snoepen kunt u er veel beter voor kiezen om uw ongezonde tussendoortjes te vervangen met gezonde tussendoortjes.

Heeft u geen idee welke gezonde tussendoortjes u kunt eten? Lees dan eens ons blogbericht over gezonde tussendoortjes.

Op de pagina voor gezonde tussendoortjes kunt u direct al 15 gezonde tussendoortjes vinden die makkelijk zijn om te eten, en waar u niet dik van wordt.

Naar het bericht over gezonde tussendoortjes>>

Tip 10: Voldoende slaap en ontspanning

Door goed te slapen werkt uw lichaam beter. Uw lichaam krijgt dan namelijk meer tijd om te herstellen.

Over het algemeen wordt een nachtrust van 6,5 tot 8 uur gezien als voldoende voor een goede nachtrust.

Naast voldoende slaap is het ook belangrijk om genoeg te ontspannen. Door vaak genoeg dingen te doen die u leuk vindt, krijgt u een ontspannen gevoel en draagt dit bij aan uw gezondheid!

 

Conclusie

Er komt wat kijken bij een gezonde leefstijl. Als u eenmaal bezig bent en een gewoonte maakt van gezond leven en alles wat u hiervoor moet doen, gaat het bijna vanzelf.

De belangrijkste onderdelen voor een gezonde leeftijd zijn gezond eten en genoeg bewegen. Daarnaast is het ook beter voor uw gezondheid als u niet rookt, geen alcohol drinkt (of met mate) en voldoende slaapt.

Door regelmatig iets leuks te doen werkt u aan een ontspannend gevoel en draagt dit ook bij aan uw gezondheid!

Wilt u gezond eten? Kijk dan eens in onze categorie bewuste voeding!

Heeft u nog meer tips voor een gezonde leefstijl? Deel ze dan hieronder in de reacties!

De waardering van www.boodschappenboer.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.3/10 gebaseerd op 84 reviews.