Bestel voor €30,- en gratis bezorgd bij €75,-S | SMa t/m vrij voor 10:30 uur besteld, morgen in huisS | S(085) 1301 760S06 1350 2681

15 gezonde tussendoortjes waar u niet dik van wordt.

U kunt beter gezonde tussendoortjes eten dan ongezonde tussendoortjes. Bovendien zijn de tussendoortjes die hieronder beschreven staan ook lekker om te proberen! Benieuwd welke dat zijn? Lees dan snel verder!

 

Op zoek naar gezonde tussendoortjes?

Als u op zoek bent naar gezonde tussendoortjes bent u in dit bericht aan het goede adres! Wij geven u 15 goede alternatieven voor uw oude tussendoortjes. Weet u al wat u nodig heeft? Bestel ze dan makkelijk in onze online winkel of bel naar (085) 1301 760

1. Fruit

gezonde tussendoortjesFruit is altijd goed om te eten als tussendoortje. Het bevat veel vitamines, mineralen en antioxidanten.
Door voldoende fruit te eten blijft u langer gezond!

Fruit toevoegen aan winkelmand

 

2. Rauwkost

gezonde tussendoortjesRauwkost kunt u eten zonder er dik van te worden. Het maakt niet uit of u veel groente eet op een dag omdat er weinig calorieën in zitten. Alleen
groente kan een beetje saai van smaak. Om er meer smaak aan te geven zou u er een dressing aan toe kunnen voegen. Hierdoor gaat het
aantal calorieën wel omhoog.

Rauwkost toevoegen aan winkelmand

 

3. Kwark of Yoghurt

gezonde tussendoortjes

Ook kwark of yoghurt is een gezond tussendoortje die u kunt eten zonder dat u hier dik van wordt. Om
de kwark of yoghurt extra lekker te maken kunt u hier fruit en/of noten aan toevoegen.

Kwark of Yoghurt toevoegen aan winkelmand

 

4. Gezonde smoothies.

gezonde tussendoortjesGezonde smoothies zijn makkelijk te maken door verschillende soorten fruit door elkaar heen te mengen in een blender. Bijna
alle fruitsoorten smaken lekker met elkaar als ze gemixt worden.

Voor variatie kan er ook groente aan toegevoegd worden. Vaak wordt hier spinazie voor gebruikt.

Fruit voor smoothies toevoegen aan winkelmand

 

 

5. Eiwit-shake

gezonde tussendoortjesEen eiwit shake/drank helpt bij het opbouwen en behoud van uw spieren en botten.  Omdat een eiwit shake of drankje goed vult, kan
het een goed gedronken worden als tussendoortje.

Eiwit shake toevoegen aan winkelmand

 

 

6. Rijstwafels

gezonde tussendoortjesRijstwafels zijn goed voor een verzadigd gevoel en bevatten bijna geen calorieën tevens zijn ze ook lekker met pindakaas. Naast
de gewone rijstwafels zijn er ook nog Snack-A-Jacks die wel iets meer calorieën bevatten maar nog steeds licht genoeg zijn om in aanmerking
te komen voor een gezond tussendoortje.

Rijstwafels toevoegen aan winkelmand

 

7. Soep

Een kop niet gebonden soep bevat minder calorieën dan gebonden soep maar kunnen allebei prima genuttigd worden als tussendoortje! De voorkeur voor gezonde soep gaat uit naar groentesoep.

Soep toevoegen aan winkelmand

 

8.  Komkommer

gezonde tussendoortjesHeeft u lichte trek en geen zin om een heel gerecht klaar te maken? Dan is een komkommer de oplossing. Een komkommer bestaat voor 98%
uit water en bevat bijna geen calorieën, toch vult een komkommer goed.

Komkommer toevoegen aan winkelmand

 

 

9. Noten (ongezouten en ongebrand)

gezonde tussendoortjesDoor ongebrande en ongezouten noten te eten krijgt u wel de goede vetten binnen en niet de slechte vetten. Noten zijn ook lekker
wanneer u ze mixt met rozijnen.

Noten toevoegen aan winkelmand

10. Crackers

gezonde tussendoortjesCrackers bevatten weinig calorieën. Hoe veel calorieën de cracker bevat hangt af van het soort cracker. Zo zijn er lichtgewicht crackers maar ook volkoren
crackers. Maar ze zijn allemaal prima als tussendoortje.

Een cracker is lekker met een plakje kipfilet. Ondanks dat de calorieën hier iets door omhoog gaan kan het een hele lekkere aanvulling zijn.

Crackers toevoegen aan winkelmand

 

11. Een kop Thee

Gezonde tussendoortjesBij een gezond tussendoortje denkt u misschien niet zo snel aan thee. Toch geeft thee een verzadigd gevoel en kan uw trek tijdelijk
wegnemen. De gezondste keuze wat betreft thee is groene thee.

Thee toevoegen aan winkelmand

 

 

12. Een gekookt of gebakken ei

gezonde tussendoortjesWanneer u af en toe een ei nuttigt krijgt u eiwitten binnen. Een gebakken ei kan wel wat meer calorieën bevatten als u ze bakt in
bakboter. U kunt dit beperken door uw ei te bakken in olijfolie.

Eieren toevoegen aan winkelmand

 

 

13. Olijven

gezonde tussendoortjesNiet iedereen is er gek op. Maar als u wel olijven lust is het een prima tussendoortje. Waar u wel rekening mee moet houden is dat olijven
veel zout bevatten.

Olijven toevoegen aan winkelmand

 

14. Zaden en pitten

Pitten en zaden zijn niet gemakkelijk om los te eten daarom kunt u ze beter combineren door ze aan uw smoothie of
yoghurt toe te voegen.

Zaden toevoegen aan winkelmand

 

 

15. Superfood

Gezonde tussendoortjesEen unieke categorie. Superfoods hebben door de vele goede voedingstoffen een positieve werking op uw gezondheid!
Een aantal voorbeelden van superfoods zijn:

Gojibessen, Cacaobonen, Hennepzaad, Tarwegras, Bessen, Rode druiven, Knoflook, vette vis (veel omega 3- vetzuren), Olijfolie maar ook bepaalde
noten en donkere chocolade. Al deze producten hebben van een bepaalde voedingsstof buitengewoon veel. Daarom worden ze superfoods genoemd.

Bekijk onze superfoods

 

Conclusie

Als u zin heeft in een tussendoortje zijn er genoeg mogelijkheden die ook gezond zijn. Door verschillende van deze gezonde tussendoortjes te combineren kunt u al tot unieke gerechte komen die voor u het perfecte tussendoortje kunnen zijn.

Wilt u de tussendoortjes van deze pagina bestellen? Ga dan naar de winkel of klik op de links in het bericht om ze vervolgens toe te voegen aan uw winkelwagen!

0

De waardering van www.boodschappenboer.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.4/10 gebaseerd op 74 reviews.